مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 21:552021-05-16اقتصادي

اقتصاد شرطی| فرصت سوزی دولت برای کسب 200 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی


شرطی شدن اقتصاد به بیرون از مرزها در کنار نبود عزم مسئولان برای انجام اصلاحات مالیاتی کشور را از 200 هزار میلیارد تومان درآمد جدید برای کمک به اقتصاد محروم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از خصیصه های اقتصاد شرطی در 10 سال اخیر به نحوه مالیات ستانی دولتمردان باز می گردد.

مالیات در کشور علی رغم آنکه طی سال های اخیر به نسبت تورم رشد یافته، اما نتوانسته به اهداف برنامه های توسعه و نسبتی استاندارد با تولید ناخالص داخلی کشور دست پیدا کند و همیشه از عقب ماندگی رنج می برد.

مالیات در بسیاری از کشورهای غیرنفتی دنیا و حتی برخی کشورهایی که نفت خیز هستند، تنها منبع درآمد برای تامین هزینه های جاری دولتها محسوب می شود، به گونه ای که در برخی از کشورهای پیشرو سهم مالیات از درآمد جامعه به 50 درصد هم می رسد.

اگر صادرات نفتی هم وجود دارد، به اشکال گوناگون تبدیل به سرمایه مولد و ثروت آفرین می شود که نقش پشتیبان و حمایت از کسب وکار ها و زیرساخت ها را ایفا می کند.

در کشور ما با کاهش صادرات نفت و کسری درآمدهای بودجه، صندوق توسعه ملی که باید نقش صندوق سرمایه گذاری را  بازی کند، به قلک دولت برای پوشش هزینه های جاری تبدیل شده که البته به آن رنگ و لعاب قانونی داده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد شرطی| فرصت سوزی دولت برای کسب 200 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی

اقتصاد شرطی| فرصت سوزی دولت برای کسب 200 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی